Pedagóguscsapat

Milyen a Formabontó pedagóguscsapat?

Jelenleg 59 gyerekkel 11 állandó és 7 óraadó tanár foglalkozik a Formabontóban.

Miért jó ez a csapat?

Mert sok bennünk a közös, a különbségeink pedig csak tovább erősítenek. Mindenki mást tanult, másban kiemelkedő, viszont mindenki szívesen adja át a tudását nem csak a gyerekeknek, de a kollégáknak is. Igazi csapat vagyunk!

Közös bennünk mindaz, amit a pedagógiáról és a gyermekek neveléséről, kíséréséről gondolunk. Mindannyiunknak fontos, hogy a gyerekeket egyben nézzük, segítsük fejlődésüket nem csak a kötelező tantárgyakban, hanem minden kompetenciaterületen. Nálunk az önismeret, az önkifejezés, az együttműködési készségek és általában a szociális kompetenciák fejlesztése is kiemelt fontosságú. Céljaink eléréséhez rengeteg alternatív pedagógiai módszert és más formabontó megoldásokat alkalmazunk. Szenvedélyünk a tanítás és a tanulás is. Folyamatosan ismerkedünk új módszertanokkal, eszközökkel, keressük a még jobb megoldásokat, ahogy a hivatásukat igazán szerető tanárok oly sokan. Ebben a csapatban az a különleges, hogy a tapasztalatainkat megosztjuk, a tanultakat közösen dolgozzuk fel és van lehetőségünk az új ötleteket a lehető legrövidebb idő alatt a gyakorlatban is kipróbálni, alkalmazni.

Csak néhány példa az alternatív pedagógiai műhelyekből és képzésekből, amiken részt vettünk és amiket beépítünk a mindennapjainkba:

  • AKG pedagógiai műhely
  • ReSuli Alapítvány képzései
  • Differenciálás
  • Pedagógiai projekt
  • Meseterápia
  • Tehetséggondozás
  • Drámapedagógia
  • Kooperatív tanulásszervezés
  • Leiner Károly – modern módszertani képzések
  • Meixner-féle olvasás- és írástanítás módszertana
  • DAM Iskola pedagógus továbbképzés
  • Integrált természettudományos oktatás
  • Internetes tanulásszervezés, online oktatási platformok
  • Kooperatív és kollaboratív oktatás
  • Kommunikáció serdülőkkel
  • Konfliktuskezelés tréning
  • EQ Tuning workshop
  • Büntetés nélküli nevelés

Baráthné Nagy Sarolta

intézményvezető, fejlesztő pedagógus, mozgásterapeuta, frekvencia terápia tréner

„Aki vagy, annak van egy tőled független, lassan feltáruló, kibontakozó része: a genetikai örökséged. Ez adja a testedet és hajlamaidat, késztetéseidet, érdeklődésedet. Mindezek azonban változtathatóak, tanulással, gyakorlással, tudatos önkonstrukcióval. Ami vagy, abban a legfontosabb az, amit megtanultál, elsajátítottál, amit akkor is tudsz, ha álmodból felébresztenek. Ami vagy, abban éppen ilyen fontos az is, hogy kikhez kötődtél, mit végeztetek közösen, mire ébresztettek rá, és te mire tanítottad őket. Ami vagy, az egy bonyolult rendszer: akciókkal. hiedelmekkel, rítusokkal, szabályokkal, érzékenységekkel, célokkal, vágyakkal, teljesülésekkel és csalódásokkal, vonzódásokkal és választásokkal. Fogantatásod óta épül ez a rendszer, rajtad is múlik, milyenné lesz. Elégedett vagy vele? Ha nem, változtass, hajlíts, alakíts, építs!” (CSÁNYI, 2007:282) 

Ez az idézet tükrözi legjobban azt, amit a pályámról gondolok: segíteni a személyiség építkezésében, tanítással és terápiákkal az egyénnek és családjának.  Angol nyelv-, valamint média, etika és vizuális kultúra tanárként, fejlesztő pedagógusként, mozgásterapeutaként, illetve frekvencia terápia trénerként szívvel-lélekkel segítem a figyelem- és koncentráció-, valamint tanulási zavarral küszködő gyerekeket és felnőtteket.  Intézményvezetőként célom egy hatékony és élhető iskola működtetése mind a gyermekek, szülők és pedagógusok számára.

Dégi Júlia

szakmai vezető, tanító, kistudós központ vezető

Eredeti végzettségem szerint geológus és vegyész vagyok, a földtudományok doktora. Hiszek abban, hogy a tudományterületek határai elmosódottak (ha egyáltalán léteznek), így a természettudományokat csak integráltan, tapasztalatra, élményekre építve érdemes tanítani. A tanítás fiatal korom óta szenvedélyem. Oktattam középiskolásokat, az egyetemen saját tantárgyaim is voltak, amiket évekig tanítottam. A fiatalabb korosztállyal gyermekeim születése után kezdtem foglalkozni. Rengeteg módszertani és alternatív pedagógiai képzést végeztem, a mai napig folyamatosan képzem magam.
A Formabontóban 2017 óta tanítok. Eleinte csak a kistudós szakkört – kisgyerekeknek szóló, kísérleteken alapuló természettudományos képzés – vezettem, később bekapcsolódtam a környezetismeret tanításába, 2019 óta pedig tanítóként is foglalkozom a nebulókkal, jelenleg a 6. osztály osztályfőnöke vagyok. Boldog vagyok, hogy nap mint nap láthatom a gyerekek fejlődését és részese lehetek a szárnybontogatásaiknak.

Kerti-Kovács Diána

tanító, gyermekjóga oktató

Tanulmányaimat az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karán végeztem, látássérült szakirányon. A Vakok Általános Iskolájának halmozottan sérült tagozatán dolgoztam tanítóként évekig, egészen az első fiúnk születéséig.
Az itthon töltött évek alatt elvégeztem néhány képzést (Kulcsárné féle mozgásterápia, gyerekjóga oktató képzés, Meixner tanfolyam) majd  2020 szeptemberében alsós tanítóként csatlakoztam a Formabontó Iskola pedagógus csapatához.
A gyerekek életében fontos a mozgás, a szabad játék. Ezért is törekszem/törekszünk arra, hogy ne csak az elméjüket élesítsük, hanem a testüket és a lelküket is erősítsük.
Fontos számomra, hogy az öröm és a tanulás összekapcsolódjon, hogy egy olyan légkört teremtsünk, amiben mindenki kibontakoztathatja önmagát és a benne rejlő lehetőséget.

Nagyrónai Juli

tanító

Szociológusként és tanárként végeztem az ELTÉ-n. Már az egyetem alatt és utána is mindvégig gyerekekkel és fiatalokkal foglalkoztam: először a gyermekvédelem területén, 5 éve pedig a
Formabontó Iskola tanáraként kísérem a gyerekeket.
Legfontosabbnak azt tartom, hogy az iskola ne csak az ismeretközlés helyszíne legyen, hanem egy olyan hely, ahol mindenkinek lehetősége nyílik megszerezni és megtapasztalni azt a magabiztosságot, amivel kibontakoztathatja egyéni útját és szenvedélyét. Ahol a gyerek nem csak készen kapja az ismereteket, hanem aktív részese a tanulási folyamatnak: felfedez, feldolgoz, értelmez, így alkotva meg a tudást egyéni tempójában.
A tantárgyi ismeretek mellett ugyanolyan hangsúlyt kell, hogy kapjon a mindennapi közös együttlétek során az önismeret, a személyiség kibontakoztatása is, legyen szó tanóráról vagy szabad játékról. Lényegesnek tartom, hogy teret és lehetőséget teremtsek az önálló véleményformálásra, a konfliktusok feloldására, a bizalom kialakítására egymásban és önmagukban is, mert mindezek nélkül nem lehet eredményes a pedagógiai munka folyamata.

Koósné Sinkó Judit

tanító, drámapedagógus

Koósné Sinkó Judit vagyok, tanító, magyar szakos tanár, drámapedagógus és hitoktató. Egész életemben kicsikkel és nagyokkal foglalkoztam, a tanítás az életem egyik legfontosabb része. Három gyermekemtől ehhez nagy segítséget és sok-sok útmutatást, motivációt kaptam. Mára elmondhatom, hogy óvodától az egyetemig minden korosztállyal foglalkoztam,  átadva nekik a játék és a játszva tanulás élményét és hatékonyságát a mindennapokban.Célom, hogy a gyermek minden nap úgy menjen haza: ügyes, értékes és megismételhetetlen vagyok.

Taiszné Kappéter Éva

tanító

Gyógypedagógus vagyok. Hallássérült gyerekek korai hallás – beszédfejlesztésével, integrációjával foglalkoztam a diploma megszerzése után. A második diplomámat rehabilitációs konzultáció szakon szereztem, szintén a Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán.
Három felnőtt gyermekem és két unokám van. 
Csodás, szabad gyermekkorom volt, és kamaszként elhatároztam, hogy sosem felejtem el, hogy milyen gyereknek lenni. Felnőttként azt látom, hogy a kapcsolatok, a kommunikáció csak akkor működnek jól, ha őszinték vagyunk, mint a gyerekek. 
Eddig legtöbbször fejlesztő pedagógusként dolgoztam, de tanítottam alsó tagozaton és voltam óvónéni is.
Sokféle tudást próbálok beépíteni a tanításba. A módszertani képzéseket nagyon szerettem (pl. kooperatív csoportmunka, projekt, Kedvesház pedagógia). A konfliktuskezelést resztoratív technikával próbálom megoldani. Ennek lényege, hogy mindannyiunkkal előfordul, hogy akarva, akaratlanul megbántjuk a másikat, de ha megbánjuk és megpróbáljuk jóvá tenni, tanulhatunk belőle.
Sok pedagógussal kerültem kapcsolatba. Szeretném bebizonyítani, hogy a tanulás lehet öröm, a nevelés lehet békés folyamat. A játék, a nevetés nem időpocsékolás, hanem életforma. 
Köszönöm hogy itt lehetek. Ebben az országban kevés ilyen szakmai műhely működik. Reményeim szerint ez a jövő záloga. 

Németh Adrienn

tanító, környezetismeret tanár, kistudós szakkör oktató

Végzettségem szerint környezetmérnök vagyok, a gyerekeim születése előtt, közel 10 évig a környezetvédelemben dolgoztam. Mindig is gyerekekkel szerettem volna foglalkozni, erre 2019-ben adódott lehetőség.
Eleinte napközisként vettem részt a Formabontó Iskola tanulóinak mindennapjaiban, majd bekapcsolódtam a kistudós foglalkozások vezetésébe és a környezetismeret tanításába.
Jelenleg az Apor Vilmos Tanítóképző Főiskola tanító szakos hallgatója vagyok.
Célom, hogy a tanulási folyamat a közvetlen tapasztalásokon és a gyerekek aktív cselekvésén keresztül történjen. Fontos számomra, hogy a gyerekek szívesen jöjjenek az órákra, jól érezzék magukat az iskolában.

Tóthné Barcs Ágnes

irodalom, ének-zene, drámajáték, evangélikus hittan

Több mint harminc éves tanári pályám kezdetén, a Fóti Gyermekvárosban azt tanultam a gyermekektől, hogy a szülő hiányát nem pótolhatja senki, de a károkat enyhíteni csak okos pedagógiával, és legfőképp lélekkel érdemes és szabad.
A kilencvenes évek elején, nehezen kezelhető gyermekeket tanítva azt tanultam meg, hogy leginkább célravezető módszer a tudás átadására, ha az adott korcsoportra szabott játékos-komoly feladatokat dolgozom ki az általam tanított területeken. Ez ma már természetes, akkortájt eretnekségnek hatott munkahelyemen, egy lakótelepi iskolában.
Először én is bizonytalannak éreztem magam, de az Alternatív Pedagógiai Műhely akkor induló (1994) tanfolyamán több hasonszőrű kollégával találkozva rájöttem, ez igazából másféle szemlélet, másféle megközelítése a pedagógiának.
Örültem, hogy szemléletemet öt éven át a Lauder Iskolában csiszolhattam, majd a kétezres években több mint egy évtizedig a sződi általános iskolában kamatoztathattam ezt a tudásomat mint magyar-ének-zene szakos tanár. Ekkor végeztem el Rudolf Ottóné, Éva néni vezetésével a drámajátékvezető-tanfolyamot, amit szintén beépítettem mind szaktanári, mind szakköri munkámba.
Középiskolai magyartanárként az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban tanítottam magyar nyelv és irodalmat, valamint ének-zenét hét éven át, ahol 12 fiatal patrónusa is lehettem 13 és 20 éves koruk között.
Többek között ez a munka illetve a pályán eltöltött évek érlelték meg bennem, hogy elvégezve az Evangélikus Hittudományi Egyetemet, evangélikus hittanárként tevékenykedjem a gödi, a sződi és a sződligeti iskolákban, ötvözve a módszertani és a hittudományi tapasztalatokat immár negyedik éve.
A Formabontó Iskolában 2020 szeptembere óta tanítok irodalommal ötvözött éneket, drámajátékot. A gyermekeket és a Formabontó Iskola szellemiségét megismerve is azt tapasztalom, hogy a mozgás, az önkéntesség, a társaság, az egészséges versengés, a rend, a könnyűség, végső soron a lélek ellazítása, ahogy Comenius is megállapította négyszáz évvel ezelőtt,  nagy erőket szabadít fel a gyermekben ahhoz, hogy a tudományokhoz már korai szakaszban kis tudós kiváncsisággal álljon.

Heckmann Ágnes

angoltanár

Az ELTE-n végeztem 2003-ban angol nyelvtanári szakon, majd egy év angliai au-pair-kedés után elvégeztem a kiegészítő képzést is, MA diplomát szereztem. Ezután egy nyarat az USA-ban töltöttem egy gyerektáborban gyerekfelügyelőként. Három kisgyerekem van, születésük előtt 9 évig alternatív középiskolában tanítottam angolt, hét évig osztályfőnök is voltam. A tanításban, tanulásban fontos számomra a játékosság, a gyerekek mindennapi életének, érdeklődésének középpontba helyezése, a diákok tanulási típusának, erősségeinek megismerése. A nyelv elsajátításához sokféle út vezethet, célom, hogy mindenki megtalálja a számára legtesthezállóbbat.

Hollósi-Szentpéteri Katalin

angoltanár

Hollósi-Szentpéteri Katalin vagyok, angoltanár. 2017 óta dolgozom a jelenleg is alkalmazott Jump&Fun nyelvelsajátítási módszerrel (jumpandfun.hu).
A módszer lényege és az én hitvallásom is, hogy a gyerekek lehetőséget kapnak arra, hogy az anyanyelvükhöz hasonló módon, játékosan, a mesék világán keresztül érzékenyüljenek, sajátítsák el második nyelvüket a saját ütemükben.
Ebben a mesés utazásban játszok én közvetítő szerepet az angol nyelv és a Formabontós gyerekek között.

Marczika Judit

testnevelés, technika

Földrajz-testnevelés szakos tanárként végeztem, de mindjárt az elején messzire sodort az élet a tanári pályától. Aktív éveim nagy részét rádiós hírszerkesztőként töltöttem, majd a gyermekeim születésekor egy nagyon izgalmas kézműves tevékenység, a nemezelés mellett tettem le a voksom. Az utóbbi években egyre több szálon kezdtem kapcsolódni a pedagógusi munkához: kortárs táncot tanítok és kiscsoportos kézműves foglalkozásokat tartok gyerekeknek. Erősen foglalkoztat a környezettudatos életmód és a társadalmi felelősségvállalás, ezért lelkesen dolgozom a Jane Goodall Intézet környezeti nevelési programjaiban: hangoskönyveket készítek és középiskolai vetélkedőket szervezek a fenntarthatóság témakörében. Számomra az élet elsősorban a szeretetkapcsolatok, valamint a kreativitás színtere, és a pedagógusi munkában is erre fókuszálok. A gyakorlati tapasztalatokra épülő oktatásban hiszek, amely teret enged a gyermeki kíváncsiságnak és kísérletező hajlamnak.
Vekerdy Tamás gondolatait vallom:
„Az fogja jól bírni az élet megpróbáltatásait és az lesz eredményes, aki gyerekkorában jól érezhette magát a bőrében, érzelmi biztonságban nevelkedett, önbizalmát megerősítették, nem hagyva, hogy a külvilág
(esetleg az iskola) tévesen értelmezett fölösleges követelményekkel túl korán megtörje.”


Hegedűs Julianna

történelem, hon- és népismeret

Varga Judit

testnevelés, gyermekjóga oktató

Varga Judit vagyok, Gödön élünk a férjemmel és két kislányunkkal. A tanítóképző főiskola elvégzése után alsó és felső tagozatban tanítottam, majd az első kislányom születéséig a versenyszférában dolgoztam. A gyermekeimmel otthon töltött évek után most a Formabontó Iskolában kaptam lehetőséget, hogy testnevelés és gyerekjóga foglalkozásokat tartsak. Nagy öröm és megtiszteltetés számomra, hogy egy szakmailag erős és a gyerekek irányában elkötelezett pedagógus csapathoz csatlakozhatok most óraadóként. Évek óta dédelgetett álmom, hogy újra iskolában tanítsak, és most mindezt a szívemhez közel álló mozgásos órák keretében tehetem. Fontos számomra, hogy a mozgás örömteli tevékenység legyen, ahol a gyerekek az életkori sajátosságaiknak megfelelően fejlődhetnek, erősödhetnek és ismerhetik meg önmagukat. Elmondhatom, hogy a saját gyerekeim a legnagyobb tanítóim, mivel folyamatosan fejlődésre és tanulásra inspirálnak. Ennek az útnak egy meghatározó állomása volt a gyerekjóga oktatói képzés is. Az elmúlt egy évben rendszeres gyerekjóga foglalkozásokat tartottam, és mindemellett a gyerekanatómia sarkalatos pontjaiba is betekintést nyertem. Nyitott szívvel és kíváncsisággal fogadom a foglalkozásaimon a gyerekeket, mert hiszem, hogy a tökéletesség ott van mindannyiunkban.

Bajusz Péter

aikido

Iskolai végzettségem főiskola (szociálpedagógus)(NYME-ATFK), szakmai végzettségem Aikido sportedző (TF).
2017. január 13-án Ueshiba Moriteru Aikido Doshu 5. dan fokozatra emelt.
1998 óta oktatok gyermekeket.
2006. januárjában megalapítottuk a Seishokan Aikido Egyesületet, melyben azóta is elnöki tisztséget töltök be.
Célom az Aikido minél több emberhez való eljuttatása, mert hiszem, hogy az Aikido olyan értékeket közvetít, amelyeket a mai, modern világ próbál háttérbe szorítani. Ám ha valaki “ember” szeretne lenni, akkor ezek megismerésére feltétlenül szüksége van.

Piszkátor Ildikó

képzőművész, vizuális kultúra tanár

Piszkátor Ildikó vagyok. Üvegmozaik- és festőművészként tevékenykedem. Alkotásaimban folyamatosan az újításokat, az új anyagokat, technikákat igyekszem megjeleníteni, és erre bíztatom tanítványaimat is. Pályámat pedagógusként kezdtem, így nem volt kérdéses az, hogy tudok-e gyerekekkel és felnőttekkel foglalkozni, és kibontakoztatni bennük az alkotás örömét.
Pedagógus elhívatottságom a mai napig megmaradt. A tanévben fejlesztő művésztechnikai foglalkozásokat tartok gyerekeknek, felnőtteknek pedig otthonszépítő műhelyt vezetek. Nyaranta, közel 25 éve, kézműves és művészeti táborokban alapozhatják meg már a legkisebbek is kreativitásukat és alkotói tevékenységüket.

Bognár Noémi

énektanár, népi játszóházvezető, népi játék és kismesterségek oktatója

Bognár Noémi vagyok, tősgyökeres gödi, 2 nagyobb fiúgyermek édesanyja. Első egyetemi diplomámat énektanárként szereztem, majd elvégeztem a népi játszóházvezető, népi játék és kismesterség oktató tanfolyamokat a Hagyományok Házában. Ezek után a művelődésszervezés irányába mentem és ebben a szakmában dolgoztam. Közben elvégeztem a terepi vezető (környezetismereti) képzést a Magosfa Alapítványnál, ezt követően pedig pedagógus asszisztenssé váltam. Gyermekkorom óta néptáncolok és éneklek, jelenleg is a Búzaszem Iskola Dúdoló tagjaként Navratil Andreától tanulok népdalokat, és néptáncolok a felnőtt csoportban. Fontos számomra, hogy a gyermekek játékosan tanuljanak énekelni, komplex tudást kapjanak, aminek elsajátításához néphagyományaink, jeles napi szokásaink nagy segítséget nyújtanak.

Balogh Edit

matematika tehetséggondozás

Balogh Edit vagyok, tanító, szakvizsgázott közoktatásvezető, okleveles pedagógia- és középiskolai matematikatanár, szakértő, szaktanácsadó és nem utolsó sorban két nagy fiúgyermek anyukája.
Pedagógusként fontosnak tartom, hogy tanítványaim bizalommal fordulhassanak felém, ezért mindig meghallgatom ötleteiket, gondjaikat. Szívesen segítek nekik bármiben, amiben tudok. Pozitív megerősítésekkel ösztönzöm őket személyiségük értékeinek megtalálására, előhívására. Hiszem, hogy egy kedves mosollyal, odafigyeléssel sikerülhet egy gyermek napját csodálatossá tenni. A közel 30 év alatt, amit tanári pályán töltöttem, megtanultam, hogy egymást kiegészítve jobban teljesíthetünk. Büszke vagyok tanítványaimra, s arra, hogy legtöbbjükbe sikerült átplántálnom még a matematika szeretetét is.

Halmi Viktória

hip hop tánc

Halmi Viktória vagyok, edző és táncoktató. Funkcionális személyi edzéseket és csoportos órákat tartok felnőtteknek és gyermekeknek egyaránt, valamint táncot oktatok. Gyermekkorom óta sportolok jómagam is, kézilabdáztam, atletizáltam, tàncoltam, most pedig már évek óta igyekszem minél több gyermeket megmozgatni, szeretném átadni nekik a mozgás szeretetét és minden ezzel kapcsolatos tudásomat. Fontosnak tartom, hogy a gyerekek jó hangulatban, örömmel mozogjanak. Az óràkon koreográfiákat tanulunk, amiket játékos, fejlesztő, bemelegítő feladatokkal egészítünk ki, valamint nyújtunk. A tánc segít a testtudat kialakításában, segítségével fejlődik a koordináció, állóképesség, egyensúly, hajlékonyság, memória, fejleszti a koncentrációt, segít levezetni a stresszt, növeli az önbizalmukat és bátrabban mernek közönség előtt szerepelni. Szeretem vezetni őket ezen az úton és látni a fejlődésüket és a csillogó szemüket, lelkesedésüket.