GY.I.K.

  • Nyitvatartás, szünetek

Az iskola egész napos, 7:45-16:30 között tart nyitva.

A szüneteket részben az állami iskolákban tartott szünetekhez igazítjuk. A tanév végét követően pedig tábor jellegű formabontó heteket szervezünk.

  • Hogyan alakult meg a Formabontó Általános Iskola?

2017-ben hívtuk életre szülői összefogással a Gödi Tanulókör Egyesületet azzal a céllal, hogy magántanuló gyerekek számára biztosítsunk egész napos oktatást és vizsgafelkészítést alternatív pedagógiai módszerekre támaszkodva a Formabontó Tanulóközösségben. Célunk az volt, hogy a nálunk tanuló gyerekek kis létszámú, családias közösségben korszerű, a későbbiekben jól hasznosítható ismereteket szerezzenek, emellett támogatást kapjanak a 21. században elengedhetetlen személyes kompetenciák – például együttműködés, empátia, önbizalom, kommunikáció, kreatív gondolkodás – fejlődésében is. Így indultunk, és ezen tapasztalatok alapján jutottunk el oda, hogy ki tudtuk alakítani pedagógiai programunkat, amelynek központi elemei a magas szintű természettudományos nevelés, a személyiség kibontakoztatása és fejlesztése, illetve a művészettel nevelés. 2022 szeptemberétől általános iskolaként folytatjuk tevékenységüket, 60 tanulónkat 11 állandó és 8 óraadó pedagógus kíséri.

  • Milyen választható szakkörök vannak az iskolában?

Jelenleg a délutáni szakkör sávban választható foglalkozások: régészeti szakkör, hip hop tánc, jóga, szövés, egyéni gitár, angol és matematika tehetséggondozó.

  • Milyen korú gyerekeket tudunk fogadni?

A 2024/25-ös tanévben 1-7. osztályokkal indulunk. Szeretettel várjuk leendő első osztályosok jelentkezését a 2025. szeptemberében induló új osztályba. A nagyobb osztályainkba férőhely függvényében tudunk jeletkezéseket fogadni.

Tanítási időn kívül, a nyitott Kistudós szakkörre és laborba 5-9 és 10-14 éves gyerekeket várunk.

  • Átjárhatóság más iskolákba

A Nemzeti Alaptanterv (NAT) által előírt tudásszint nálunk is garantált, sokszor annál többet is igyekszünk átadni. Alternatív pedagógiai módszerekkel, differenciáltan – bizonyos mértékig akár egyénre szabottan – oktatjuk a gyermekeket kis létszámú csoportokban. Az általunk javasolt első kilépési ponton, 4. osztály végén más iskolába való átmenetben csak az okozhat nehézséget, hogy eltérő értékelési és szabályrendszerhez kell alkalmazkodni.

  • Hány évig járhatnak ide a gyerekek?

Iskolánk felmenő rendszerben bővül, évente egy, legfeljebb 16 fős első osztályt indítva. Célunk, hogy a felső tagozatos általános iskolai oktatás helyett is alternatívát tudjunk nyújtani, így iskolánkba 8 éven át járhatnak a gyermekek.

  • Hány gyerek jár egy csoportba?

Osztályaink maximum 16 gyermekkel indulnak. Szakmai szempontokat figyelembe véve 16 fő esetén maximum 1 fő speciális nevelési igényű tanulót fogadunk.

  • Mit jelent a kísérő pedagógus?

Pedagógiánk középpontjában az áll, hogy minden gyermek megkapja a számára szükséges egyéni figyelmet. Ezért mindenkinek van egy olyan kísérő tanára, aki mind tanulmányi, mind személyes fejlődése minden mozzanatát követi. Ő, a szülők és a gyermek közösen alakítják ki a tanulmányi követelményeket, a gyermek egyéni képességeit ésérdeklődését egyaránt maximálisan figyelembe vevő, személyre szabott oktatási célokat és fejlődési utat. Ezt félévente egyeztetjük, finomhangoljuk.
Pedagógusaink 6-10 fős kis csoportokban segítik a gyermekeket egyéni fejlődési útjukon.