- Nyitvatartás, szünetek
 
Az iskola egész napos, 7:30-16:30 között tart nyitva.
A szüneteket részben az állami iskolákban tartott szünetekhez igazítjuk. A tanév végét követően pedig tábor jellegű formabontó heteket szervezünk.
- Hogyan alakult meg a Formabontó Általános Iskola?
 
2017-ben hívtuk életre szülői összefogással a Gödi Tanulókör Egyesületet azzal a céllal, hogy magántanuló gyerekek számára biztosítsunk egész napos oktatást és vizsgafelkészítést alternatív pedagógiai módszerekre támaszkodva a Formabontó Tanulóközösségben. Célunk az volt, hogy a nálunk tanuló gyerekek kis létszámú, családias közösségben korszerű, a későbbiekben jól hasznosítható ismereteket szerezzenek, emellett támogatást kapjanak a 21. században elengedhetetlen személyes kompetenciák – például együttműködés, empátia, önbizalom, kommunikáció, kreatív gondolkodás – fejlődésében is. Így indultunk, és ezen tapasztalatok alapján jutottunk el oda, hogy ki tudtuk alakítani pedagógiai programunkat, amelynek központi elemei a magas szintű természettudományos nevelés, a személyiség kibontakoztatása és fejlesztése, illetve a művészettel nevelés. 2022 szeptemberétől általános iskolaként folytatjuk tevékenységüket, 77 tanulónkat 14 állandó és 9 óraadó pedagógus kíséri.
- Milyen választható szakkörök vannak az iskolában?
 
Jelenleg a délutáni szakkör sávban választható foglalkozások: régészeti szakkör, hip hop tánc, gyermekjóga, szövés-varrás, Logiqs Grafiqs, egyéni gitár és angol tehetséggondozó.
- Milyen korú gyerekeket tudunk fogadni?
 
A 2025/26-ös tanévben 1-8. osztályokkal indultunk. Szeretettel várjuk leendő első osztályosok jelentkezését a 2026. szeptemberében induló új osztályba. A nagyobb osztályainkba férőhely függvényében tudunk jeletkezéseket fogadni.
Tanítási időn kívül, a nyitott Kistudós szakkörre várjuk az érdeklődő 5-9 éves, valamint Jump&Fun szakkörre az iskolába készülő gyermekeket.
- Átjárhatóság más iskolákba
 
A Nemzeti Alaptanterv (NAT) által előírt tudásszint nálunk is garantált, sokszor annál többet is igyekszünk átadni. Alternatív pedagógiai módszerekkel, differenciáltan – bizonyos mértékig akár egyénre szabottan – oktatjuk a gyermekeket kis létszámú csoportokban. Az általunk javasolt első kilépési ponton, 4. osztály végén más iskolába való átmenetben csak az okozhat nehézséget, hogy eltérő értékelési és szabályrendszerhez kell alkalmazkodni. Továbbtanulóikkal készült interjúinkat itt olvashatod: Továbbtanulóink
- Hány évig járhatnak ide a gyerekek?
 
Iskolánk évente egy, legfeljebb 16 fős első osztályt indít. Célunk, hogy a felső tagozatos általános iskolai oktatás helyett is alternatívát tudjunk nyújtani, így iskolánkba 8 éven át járhatnak a gyermekek.
- Hány gyerek jár egy osztályba?
 
Osztályaink maximum 16 gyermekkel indulnak. Szakmai szempontokat figyelembe véve 16 fő esetén maximum 1 fő speciális nevelési igényű tanulót fogadunk.
- Mit jelent a kísérő pedagógus?
 
Pedagógiánk középpontjában az áll, hogy minden gyermek megkapja a számára szükséges egyéni figyelmet. Ezért mindenkinek van egy olyan kísérő tanára, aki mind tanulmányi, mind személyes fejlődése minden mozzanatát követi. Ő, a szülők és a gyermek közösen alakítják ki a tanulmányi követelményeket, a gyermek egyéni képességeit ésérdeklődését egyaránt maximálisan figyelembe vevő, személyre szabott oktatási célokat és fejlődési utat. Ezt félévente egyeztetjük, finomhangoljuk.
Pedagógusaink 6-10 fős kis csoportokban segítik a gyermekeket egyéni fejlődési útjukon.
